hansopdefietslangsdehanzeroute.reismee.nl

Dag 4

Maandag 29 mei 2017

Na een goede nachtrust en gisteravond een heerlijk bord eten, Asperges met saus Hollandaise een heerlijke snitsel en bijlage en daar een lekkere pot bier bij, heb ik dag afgesloten.

Vanmorgen 8.30 uur vertrokken, voor de middag was er af en toe een flauw zonnetje maar na de middag was er weer volop zon.

Vandaag een wat saaie tocht,de eerste 13 km de stad uit en daarna door een groot industrie terrein, vervolgens langs de dijk van de Elbe richting Grunendeich. Daar op de veerboot gestapt voor een vaart van 25 minuten naar Wedel, de boot vertrok pas om 10.00 uur dus dat was een half uur wachten, zonde van de tijd.

Het route boekje zitten regelmatig onduidelijke stukken in en dat betekent regelmatig verkeerd rijden en vaak de weg vragen, maar uiteindelijk komt het allemaal goed.

Vanmorgen op de eerste 13 km richting het veer, zie ik in mijn spiegel 2 mannen aan komen fietsen, die ik gisteren al had ontmoet, ( Hennie en Paul 67 en 65 jaar ) ik wilde net een sanitaire stop doen, dus zij stopten bij mij, ze wilden in het Duits praten en ik zei doe het maar in het Nederlands, toen zag ik op het stuur de zelfde kaart ( boekje ) als op mijn stuur en bleek dat zij de zelfde route fietsen als ik. Zij zijn ingestapt in Houten bij Utrecht en fietsen net als ik een deel van de totale route.

Zij willen tot Berlijn, ik stop daar ook ergens als ik er 1500 gefietst heb dan gaat het op de trein und nach hause.

Dus vandaag hebben wij elkaar een paar maal ontmoet, zij fietsen wat harder als ik.

En ze rijden elke dag de route die ik ook fiets.

Voor de rest was het vandaag hetzelfde als voorgaande dagen, alleen de ene dag beleef je de dag intenser als de andere dag.

Het uiteindelijke doel vandaag is Lubeck 122 km, wat een prachtige stad, ik ben de laatste jaren al div. malen in de voormalige DDR geweest, en ik blijf mij telkens verbazen wat een prachtige gebouwen er overal staan, en de laatste jaren zijn die allemaal gerenoveerd, voor mijn gevoel zijn er van dat soort gebouwen in de oude DDR meer dan in west Duitsland.

Morgen word een pittige dag, volgens het boekje 136 km maar de ervaring leert dat daar automatisch zomaar 10 km bijkomen, dus maar zien wat het word.

Vanavond lekker Thais gegeten.

Genoeg voor vandaag, allemaal de groetjes uit een zonnig Lubeck.

Hans.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!