hansopdefietslangsdehanzeroute.reismee.nl

Dag 5 geupdate...

Dinsdag 30 mei 2017

Wat een dag, vanmorgen om 5 uur wakker, stralende zon, om 6 uur leek het wel of het avond aan het worden was zo donker werd het, af en toe was het net alsof men foto's aan het maken was met flitslicht, donder en bliksem wisselden elkaar af.

Vertrokken met regen, regenpak aan en om 10 uur toen werd het weer lichter, langzaam kwam de zon erdoor. Voor de rest vandaag weer stralend weer met 28 graden en een windje wat ik meestal in de rug had, dat was wel lekker.

Vandaag een mooie tocht, hoofdzakelijk langs de kust , ( maar zo mooi blauw als de zee een paar weken terug in Italie was is het hier bij lange na niet ) vandaag prachtige spiegelgladde fietspaden, waar je goed snelheid op kunt maken.

Op de stranden was het behoorlijk druk, je merkt dat het seizoen is begonnen.

Maar wat mij vooral opvalt is, ik ben in Duitsland en toch is het niet het Duitsland zoals de meeste mensen kennen. Hier proef je dat je in de vroegere DDR bent, ik persoonlijk vind het een prachtig land, je vind hier en vooral in de steden maar ook op het vlakke land zulke prachtige gebouwen die ik in west Duitsland maar zelden vind. In de dorpen en op het platte land zie je ineens gebouwen uit de vergane glorie tijd van de DDR.

Wat vooral opvalt, ( en dat valt mij dus erg op omdat ik zelf 40 jaar in de dakdekkers wereld heb gewerkt ) dat veel oude gebouwen allemaal voorzien zijn van mooie daken, ik zou haast zeggen spendeer eens een vakantie in de oude DDR ik geloof niet dat je er spijt van krijgt.

Vandaag ook een eind gefietst met een Hollands echtpaar, die zijn met de trein naar Bremen gereisd en daar begonnen aan de Hanze Tour .

Lekker gegeten en nu is het langzaam tijd om tussen de oude lappen te kruipen.

Ik ben nu in de kustplaats Borgerende 142 km van Lubeck, het was ook nog moeilijk om een slaapplaats te vinden, uiteindelijk heb ik een Ferienwoning gevonden, morgen een kortere dag iets van 90 km.

Voor iedereen welterusten,

Groetjes Hans.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!