hansopdefietslangsdehanzeroute.reismee.nl

Dag 7

Donderdag 1 juni 2017

Vanmorgen pas om 8.30 uur vertrokken want ik kon pas vanaf 8 uur ontbijten, toen eerst de weg zoeken de stad uit.

Vandaag 120 km gefietst, ik ben nu in de plaats Koserow op het eiland Usedom, hier staat alles in het teken van strand vakanties.

Ik had al een plaats terug willen blijven in Zinnowits, dat leek me heel gezellig er waren heel veel mensen en allemaal kramen en leuke eettenten, alleen moeilijk een slaapplaats te krijgen of je moet meer dan 100.-- willen betalen.

Vandaag gefietst door de graanschuur van Europa, de hele dag zover je kunt kijken graan, graan en nogmaals graan in alle soorten.

Hier is overal veel water, dus ook een paar keer met het veer over moeten varen.

Onderweg stond ik op mijn routeboekje te kijken, stopt er een wielrenner naast mij en vraagt of hij mij kan helpen.

Ik gezegd waar ik naar toe wilde en laten zien hoe mijn route liep, toen zei hij als je van hier naar die plaats en dan weer daar heen gaat dan kom je uiteindelijk ook op je route alleen deze is veel mooier en wind in de rug.

Ik schatte hem op 62 jaar, toen vroeg hij aan mij welk bouwjaar ik ben, ik zei 1944 zei hij " alle achtung " dat is haast 72 , maar het mooiste was nog toen hij zei dat als hij een pen en papier bij zich had wel een handtekening van me zou willen hebben.

Later op de dag vroeg ik aan een oud menneke, of ik op de weg naar Neunkirchen zat, dat bleek goed te zijn. Nog even staan praten met dat menneke , hij vroeg van waar ik in Duitsland kom, toen ik zei dat ik niet uit duitsland kom keek hij mij verbaasd aan en vroeg " von woher kommen sie dann?" ik zei aus Holland, verdamt dan reden sie gut deutsch zei hij toen. Ik zei "danke schön"

Nu is het tijd voor een verfrissende douche en daarna wat eten.

Groetjes van een zonnig eiland Usedom

Hans.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!