hansopdefietslangsdehanzeroute.reismee.nl

Dag 8

Vrijdag 2 juni 2017

Vanmorgen 7.30 uur vertrokken met stralende zon en de eerste 10 km door de bossen aan de duinen waren vrij pittig er zaten stukken bij van 16% stijging, waren wel niet lang tussen de 50 en de 100 mtr. en dan weer met een rotgang naar beneden en altijd langs de zee.

Later wat verder van zee door akkerland en dan weer door bossen met prachtige wegen en fietspaden, maar ook wegen die zo slecht zijn die vind je bij ons nog niet op een boerenerf, je bent dan verplicht op de pedalen te blijven staan anders zijn je edele onderdelen rijp voor de sloop.

Wat mij gisteren en vandaag ook weer opviel was iets uit mijn jeugd en wat je bij ons haast niet meer hoort, de hele dag door en met tientallen te gelijk leeuweriken, ik vind dat zo'n mooi geluid als ze recht omhoog vliegen.

De laatste paar dagen ook ontzettend veel fietsers gezien die bepakt en gezakt onderweg zijn, ik denk ook op de hanzetour.

Vandaag 130 km weggetrapt en ben nu in Strasburg, de afgelopen dagen heb ik zo ontzettend veel aanbod gehad van slaapgelegenheid, dat ik nu met zoeken naar slaapplek echt bang was dat ik niks zou vinden en verder zou moeten trappen maar door maar te vragen en vragen ben ik uiteindelijk in een voormalige watertoren, met een prachtig grieksrestaurant er onder terecht gekomen, ( zie foto ).

Dus ik hoef vanavond niet te zoeken naar een restaurant want dat word Grieks eten.

Langzaam aan komt Berlijn in zicht en tevens het einde van mijn reis.

Allemaal de groeten,

Hans.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!